لوگوی آرشام بکسل

FA | EN
نانوتجارتfacebookgoogleplus
صفحه اصلی
درباره ما
محصولات
سیم بکسل
زنجیر
تیفور
اتصالات
طناب ابریشمی
شاهین حمل بار
تسمه حمل بار
تماس

تسمه تخت

تسمه تخت نام دسته ای از تسمه حمل بار می باشد که در وسط بصورت تخت بوده و در دو طرف دارای حلقه هایی از جنس ح.د پارچه تسمه تخت بوده که از طریق دوخت بوجود آمده است. تسمه تخت دارای بیشتریم میزان کاربری در میان انواع تسمه حمل بار می باشد و در متراژ مختلف از 1 متر الی 12 متر تولید می شود. تسمه تخت دارای رنگ های مختلفی است که هر رنگ معرف میزان سختی در واحد عرض و ضخامت می باشد. تسمه تخت هم بصورت تک لا، دو لا و بصورت 4 لا تولید می شود و با افزایش ضخامت مقاومت کششی آن به مزیان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. بازرگانی آرشام بکسل عرضه کننده تسمه تخت در سایز ها و با ضخامت های مختلف می باشد.


تناژ وزنی تسمه تخت

تسمه تخت با قابلیت های لیفتینگ تا تناژ 100 تن نیز تولید می شود. اما قابلیت لیفتینگ تسمه تخت تحت تاثیر فاکتور های مختلفی می باشد که برخی از آنها به قرار زیر هستند.


عوامل از بین برنده تسمه تخت

تجربه نشان می دهد آنچه بیش از پیش سبب از بین رفتن تسمه تخت می شود نه میزان بار و دفعات بارگذاری آن بلکه سطوح زبر، تیز، خشن و برنده اجسام می باشد که سبب پاره شدن پارچه تسمه تخت و یا از بین رفتن تدریجی بافت آن بر اثر سایش می شوند. اصولا در صنایع از تسمه حمل بار تخت برای جابجا کردن اجسام و بارهایی که سطوحی حساس دارند استفاده می شود. استفاده از این سری تسمه ها در لیفتینگ فلزات با سطوح تیز و برنده سبب برش و ایجاد خراش بر روی سطح تسمه تخت و کاهش طول عمر آن می شود. البته کارخانجات تولید کننده تسمه تخت تدابیری را جهت افزایش مقاومت و طول عمر آن در برابر سطوح برنده نموده اند. طول عمر تسمه تخت با بکار گیری این راه کارها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.



مفهوم رنگ های تسمه تخت

همانگونه که اشاره شد رنگ های مختلف بکار رفته در تولید تسمه تخت هر یک معرف میزان مشخصی از مقاومت کششی در واحد عرض می باشند. این رنگ ها که عبارتند از رنگ زرد، سبز، آبی، طوسی، قهوه ای و قرمز هر یک معین کننده میزان سختی و تنسایل کششی متفاوتی هستند که طبق جداول موجود بررسی شده و با تغییز عرض و ضخامت نیز تغییر می کنند و دستخوش ضرایب مختلفی می شوند. در پایان خاطر نشان می کنیم تسمه های تخت با ضریب امنیتی بالایی حتی تا 5:2 یعنی 2.5 برابر ظرفیت لیفتینگ اسمی مورد تست قرار می گیرند که این ضرایب برای برند های مختلف می تواند متفاوت باشد.

تسمه تخت بنفش 1 تن:

حد فاصل دقیق بین دو چشمی اسلینگ ایجاد شده بر روی این تسمه تخت 1 متر می باشد و با ضرفیت وزنی حداقل 2.5 تن تست شده و به بازار عرضه شده است. تسمه تخت 1 تن دارای WLL 1 تن در اغلب برند ها با رنگ بنفش عرضه می شود. قابلیت لیفتینگ این تسمه تخت در صورت استفاده به شکل U به 2 تن نیز میرسد. این تسمه بار تخت اغلب در متراژ 1 الی 4 متر تولید و استفاده می شود عرض این تسمه تخت اغلب 25 الی 30 میلیمتر می باشد.

تسمه تخت بنفش 1 تن

تسمه تخت سبز 2 تن:

اغلب از رنگ سبز برای تولید تسمه تخت 2 تن استفاده می شود. این تسمه حمل بار اغلب تما متراژ 8 متری تولید می شود و دارای عرض 50 الی 75 میلیمتر است. در مرحله تست این تسمه تخت تا تناژ 4 تن نیز تست می شود. قابلیت بارگیری این تسمه تخت به زاویه و شرایط بارگیری بستگی داشته و توان اسمی آن برای حالت آوریز بیان می شود در حالی که در برخی شرایط کاری مورد استفاده بالاخص در حالت choke این توان بارگیری تسمه تخت به 0و8 توان اسمی آن می رسد.

تسمه تخت سبز 2 تن

تسمه تخت زرد 3 تن

تسمه تخت 3 تن: از الیاف پلی استر به رنگ زرد رنگ در تولید تسمه تخت 3 تن استفاده می شود که دارای ضخامت 75 الی 100 میلیمتر می باشد. ضریب امنیتی انتخاب شده برای این دسته از تسمه تخت بگونه ای است که در مرحله تست با لیفتینگ حداقل 6 تن تست می شود و ظرفیت اسمی بیان شده برای این تسمه حمل بار در حالت آویز است. برندهای مختلف تسمه تخت 3 تن را در متراژ مختلف و اغلب تا مترای 10 متر عرضه می کنند.

تسمه تخت زرد 3 تن

تسمه تخت طوسی 4 تن

استفاده از رنگ طوسی برای اغلب برند ها جهت تولید تسمه تخت با WLL 4 تن صورت می پذیرد. عرض بکار گرفته شده برای ایجاد مقاومت کششی مناسب در این تسمه تخت 100 الی 125 میلیمتر می باشد که در متراژ مختلف تا 10 متر نیز تولید شده است. بافت مناسب بر روی دو سر اسلینگ با بکارگیری نخ هایی با کیفیت بالا دارای نقش موثری در عملکرد این تسمه تخت می باشد.

تسمه تخت طوسی 4 تن

تسمه تخت قرمز 5 تن

تسمه تخت 5 تن: استفاده از الیاف قرمز رنگ در تولید این گرید از تسمه تخت که دارای عرضی حدود 125 الی 150 میلیمتر است و در طول های مختلف اغلب تا 12 متر تولید می شود بکار گرفته شده است.ظریب امنیتی تولید این تسمه تخت بسیار بالا بوده و در مرحله آزمایش و به صورت آویز تا 10 تن مورد تست قرار می گیرد. این تسمه تخت هم بصورت تک لا و هم بصورت 2 لا قابل عرضه است.

تسمه تخت قرمز 5 تن

تسمه تخت قهوه ای 6 تن

تسمه تخت 6 تن: رنگ قهوه ای نشان دهنده قابلیت بارگیری 6 تن برای تسمه تخت می باشد که با عرضی معادل 150 الی 175 میلیمتر تولید شده است. متراژ مختلفی از این تسمه قدرتمند تخت اغلب بالای 4 متر و تا 12 متر تولید می شوند و دارای کاربری های لیفتینگ گسترده ای در صنایع سنگین بالاخص در صنایع ماشین آلات هستند. تسمه تخت 6 تن برای تست مقاومت کششی و به صورت آویز تا 12 تن نیز مورد تست قرار گرفته است.

تسمه تخت قهوه ای 6 تن
تسمه تخت