لوگوی آرشام بکسل

FA | EN
نانوتجارتfacebookgoogleplus
صفحه اصلی
درباره ما
محصولات
سیم بکسل
زنجیر
تیفور
اتصالات
طناب ابریشمی
شاهین حمل بار
تسمه حمل بار
تماس

تسمه گرد

تسمه گرد با نام انگلیسی Round Sling در واقع نوعی تسمه حمل بار به صورت اسلینگ می باشد. تسمه گرد اسلینگ طبق استاندارد EN 1492-2 تولید می شود و دارای جنسی پارچه ای از جنس پلی استر سخت می باشد. تسمه گرد طبق استاندارد معمولا در طول های 1، 1.5 و 2 متر تولید می شود و دارای قابلیت های لیفتینگ مختلفی در تناژ مختلف می باشد. بر روی سطح خارجی تسمه گرد معموله حروف انگلیسی به صورت WLL نوشته شده است که مخفف Working Load Limit یعنی حداکثر قابلیت بارگیری می باشد و در اغلب موارد تا میزان حداکثری 10000 کیلوگرم معادل 10 تن بصورت استاندارد بالا می رود. شرکت آرشام بکسل وارد کننده انواع تسمه حمل بار و تسمه گرد در تناژ مختلف و در متراژ مختلف برای کاربری های لیفتینگ در ایران می باشد.


مشخصات مکانیکی تسمه گرد


آز آنجایی که تسمه گرد برای کاربری لیفتینگ مورد استفاده قرار می گیرد مشخصات مکانیکی آن از مهمترین فاکتور های انتخاب تسمه گرد محسوب می شود. این مشخصات مکانیکی تسمه گرد شامل محدودیت های بارگیری، محدودیت های دمایی، افزایش طول تحت بارگذاری، تلورانس های ابعادی و ضریب امنیتی بکار گرفته شده در تولید می باشد که بصورت لیست در زیر بیان می کنیم.



اطلاعات عمومی تسمه گرد


تسمه گرد دارای یک لیبل آبی رنگ دوخته شده بر روی بدنه می باشد که نحوه اتصال و استفاده از آن را بصورت کامل و در شرایط قرارگیری تحت زوایای مختلف نشان می دهد. تسمه گرد زمانیکی تحت بارگذاری با نیرو های زیاد قرار می گیرد دارای افزایش طول 2-3% می باشد و طول اسمی آن نیز می تواند در مرحله تولید تلورانسی برابر با میزان حداکثری 2% داشته باشد. بر روی تسمه گرد کد ها و حروف و علائمی قرار دارند که عبارتند از میزان حداکثر بارگیری که با حروف WLL مشخص می شوند، کارک CE که نشان استاندارد اتحادیه اروپا و مجوز ورود به این ناحیه است، سال تولید، شماره تولید، شماره سریال منحصر به فرد تسمه گرد که قابل استعلام است، تاریخ بازرسی تسمه گرد، QR کد و هشدار های کاربری. تسمه گرد یا تسمه اسلینگ برای تولید دارای دشواری های بیشتری نسبت به تسمه تخت ساده می باشد و دد واحد طول اغلب قیمت بالاتری نیز دارد.

تسمه گرد نارنجی 12 تن

یکی از مستحکم ترین کد رنگ های تسمه گرد موجود در بازار که به رنگ نارنجی عرضه می شود تسمه گرد نارنجی با قابلیت وزنی اتصال آویز 12 تن می باشد. این تسمه گرد با ضریب امنیتی 6:1 و از جنس 60000D از سری پلی استر های قدرتمند تولید شده است. طول این تسمه گرد بر حسب نوع کارکرد متفاوت و در طول های مختلفی قابل عرضه می باشد. حداکثر قابلیت کاری تسمه گرد نانجی 12 تن به شکل U می باشد که توان وزنی آن به دو برابر توان اسمی در این وضعیت ارتقا پیدا می کند.

تسمه گرد نارنجی 12 تن

تسمه گرد خردلی 10 تن

قابلیت وزنی اسمی تسمه خردلی زنگ 10 تن می باشد که با توجه به ضریب امنیتی بالایی که دارد و برای برند های مختلف بصورت 6:1 , 7:1 , 8:1 در نظر گرفته می شود. تسمه گرد 10 تن نیز مانند دیگر انواع تسمه ها طبق استاندارد EN 1492-2 تولید شده که علاوه بر تبیین ضریب امنیتی شرایط تست مختلف را نیز تبیین نموده است. قابلیت کاربری تسمه گرد اسلینگ 10 تن بسته به شرایط و زاویه بکارگیری متفاوت بوده و دارای حداقل توان وزنی در حالت Chok می باشد. قابلیت تسمه گرد بطور کلی در استفاده بصورت U به حداکثر میزان خود می رسد.

تسمه گرد خردلی 10 تن

تسمه گرد آبی 8 تن

یکی از تسمه های پر درخواست به سبب حد متوسط بارگیری 8 تن در بازار تسمه گرد آبی رنگ با قابلیت وزنی اسمی 8 تن می باشد. ضریب امنیتی متوسط 6:1 برای تولید این تسمه گرد اسلینگ بکار گرفته شده است که در واقع بیان گر آن است که تسمه گرد آبی رنگ در شرایط ایده آل و به شکل آویز باری تا 6 برابر قابلیت اسمی خود را تحمل کرده است. اما با توجه به عواملی مانند لبه های تیز که می توانند سبب زخمی شدن و یا برش تسمه گرد آبی 8 تن شوند ظرفیت اسمی به اندازه 6 برابر کوچکتر شده است. تسمه گرد 8 تن آبی رنگ بصورت 100% از جنس پلی استر گرید 60000D تولید می شود و دارای تغییر طول قبل از پارگی بسیار اندکی است. تسمه گرد آبی رنگ که بر روی آن اغلب 8 خط مشکی در طول دیده می شود که هر خط نشان توان 1 تن برای آن می باشد.

تسمه گرد آبی 8 تن

تسمه گرد قهوه ای 6 تن

تسمه گرد قهوه ای رنگ با قابلیت و ظرفیت وزنی اسمی تا 6 تن و در متراژ مختلفی عرضه شده است. استفاده از الیاف با قابلیت سایشی بسیار بالا بر روی سطح خارجی این تسمه گرد قهوه ای رنگ به منظور جلوگیری از کاهش طول عمر بر اثر سایش با انواع اجسام زبر و یا لبه های تیز صورت پذیرفته است. متریال پلی استر بکار گرفته شده در تولید تسمه گرد 6 تن قهوه ای رنگ با خلوص بسیار بالا و دوخت آن زبق بالاترین استاندارد ها و متد ها صورت گرفته است و تسمه گرد 6 تن تمامی مفاد استاندارد EN 1492-2 را بصورت کامل پوشش می دهد. بسته به کیفیت عمل آوری برند های مختلف ضرایب امنیتی متفاوتی از حداق 6:1 الی حداکثر 8:1 را برای تسمه گرد 6 تن لحاظ نموده اند که در شرایط حداکثری و بصورت آویز این تسمه گرد قابلیتی تا 8 برابر یعنی تحت بار48 تن پاره شده است.

تسمه گرد قهوه ای 6 تن
تسمه گرد