لوگوی آرشام بکسل

FA | EN
نانوتجارتfacebookgoogleplus
صفحه اصلی
درباره ما
محصولات
سیم بکسل
زنجیر
تیفور
اتصالات
طناب ابریشمی
شاهین حمل بار
تسمه حمل بار
تماس

تسمه جغجغه

تسمه جغجغه در واقع یک ابزار صنعتی بسیار کارامد می باشد که از آن چه در بسته بندی، نگهداری بار در شرایط مشخص و یا در افزایش تنش اتصال استفاده می شود. تسمه جغجغه دارای دو بخش اصلی می باشد که یکی نقش اتصال به بار را ایفا می کند و دیگری نقش کشنده یا افزایش دهنده تنش اتصال را دارد. تسمه جغجغه با تناژ و قابلیت های لیفتینگ مختلفی تولید و عرضه می شود و اغلب دارای تسمه حمل بار به طول 10 متر می باشد. بازرگانی آرشام بکسل عرضه کننده تسمه جغجغه در تناژ مختلف با برند های مختلف می باشد.


مکانیزم کاری تسمه جغجغه


تسمه جغجغه دارای مکانیزم کاری ساده می می باشد و با گرداندن اهرم جغجغه در یک سیم موجب کشش و جمع شدن تسمه بار در یک طرف و افزایش تنش اتصال می شود. با گرداندن اهرم تسمه جغجغه در طرف دیگر بصورت آزاد و غیر درگیر با تسمه عمل کرده و در واقع تنها در گردش اهرم در یک طرف است که درگیری با تسمه صورت می پذیرد. تسمه جغجغه تحت نام تسمه باربندی نیز مورد استفاده قرار می گیرد چرا که کاربری اصلی آن در ثابت نگهداشتن بار در شرایط خاص می باشد. تسمه بار بکار گرفته شده در ساختار تسمه جغجغه از نوع تسمه های متری می باشد که در یک طرف از طریق یک قلاب دو سر و در طرف جغجغه بصورت یک حلقه اسلینگ طراحی می شود. اتصال حلقه اسلینگ تسمه حمل بار به تسمه جغجغه اط ریق یک پیچ شش گوش و با باز شدن و عبور پیچ از داخل حلقه اسلینگ و بسته شدن مجدد آن صورت می پذیرد.


قیمت تسمه جغجغه


قیمت تسمه جغجغه اغلب تابع تناژ باری آن می باشد چرا که با افزایش تناژ باری نه تنها سایز جغجغه بالا می رود بلکه تسمه بار بکار گرفته شده در ساختار نیز از گرید بالاتری برخوردار خواهد بود. در اغلب کاربری های باربری و بارگیری از تسمه جغجغه 2 تن استفاده می شود که بسته به برند تولید کننده قیمتی بین 85000 الی 180000 تومان در بازار دارد. البته طول های تسمه متنوعی نیز برای تسمه جغجغه بنا به کاربری می توان تعریف نمود که قیمت تسمه جغجغه به این طول ها نیز بستگی دارد. کاربری عمومی تسمه جغهغ در انواع وانت بار ها، کامیون ها و کامیونت ها برای بستن بار بعنوان باربند در ماشین ها و حمل بار در موتور سیلکت ها می باشد.

تسمه جغجغه 4.5 متری با تسمه سبز 2 تن

تسمه جغجغه 4.5 متری با تسمه سبز 2 تن که البته در متراژ 10 متری نیز عرضه می گردد قابلیت مناسبی برای اتصال بارهای غیر فولادی با وزن متوسط چه برای کاربری های صنعتی وچه کاربری های غیر صنعتی دارد. استفاده از تسمه جغجغه 4.5 متری با تسمه سبز 2 تن که گاهی از تسمه تک لا و در برخی موارد از تسمه تخت 2 لا استفاده می کند با توجه به جنس پلی استر سخت و مناسب با مقاومت سایشی مناسبی که در برخورد و بر اثر سایش با اجسام زبر دارد سبب طول عمر بالای کاری این ابزار صنعتی شده است. در خرید تسمه جغجغه تعیین میزان بار وارده و تنش های کششی مد نظر برای کاربری سبب انتخاب درست این ابزار می گردد.

تسمه جغجغه 4.5 متری با تسمه سبز 2 تن

تسمه جغجغه 4.5 متری با ظرفیت 3 تن

تسمه جغجغه 4.5 متری با ظرفیت 3 تن اغلب با تسمه زرد رنگ عرضه می شود و برای بستن بار بر روی ماشین ها مورد استفاده قرار می گیرد. متریال بکار رفته در تولید تسمه جغجغه از پلی استر 100% طبیعی می باشد که از گرید 60000D استفاده نموده است. برخی برند های تولید کننده تسمه جغجغه برای بالاتر بردن مقاومت در برابر برش بالاخص در لبه های تسمه جغجغه که در معرض آسیب بیشتری قرار دارد از وایر های فولادی در بافت استفاده می کنند. مقاومت سایش سطحی تسمه جغجغه 4.5 متری با ظرفیت 3 تن بگونه ای است که در برابر سایش خود رچت و جغجغه و سایش با سطوح مقاومت مناسبی داشته باشد.

تسمه جغجغه 4.5 متری با ظرفیت 3 تن

تسمه جغجغه 10 متری با تسمه زرد 3 تن

تسمه جغجغه 10 متری با تسمه زرد 3 تن برای کاربری های خاص مورد استفاده قرار می گیرد و برای اتصال های معمولی تر استفاده از تسمه جغجغه با متراژ 4.5 متر ترجیح داده می شود. استفاده از تسمه تخت زرد رنگ با قابلیت وزنی متوسط و بالاتر از متوسط تولید شده از گرید های عالی پلی استر با خلوص 1000 و طبق استاندارد EN1492-2 که استانداردی جهانی برای تولید تسمه بکار رفته در تولید تسمه جغجغه می باشد و همچنین استفاده از گرید های خاص فولادی با چقرمگی بسیار بالا در تولید خود رچت و جغجغه استفاده شده در ساختمان تسمه جغجغه سبب کیفیت مناسب و طول عمر بالای کاری آن شده است. استفاده از تسمه جغجغه 10 متری با تسمه زرد 3 تن برای بالا بردن تنش اتصال و همچنین جفت کردن چند بار بسته بندی شده و نگهداشتن بی حرکت و لرزش آنها صورا می پذیرد.

تسمه جغجغه 4.5 متری با ظرفیت تسمه جغجغه 10 متری با تسمه زرد 3 تن
تسمه جغجغه